onsdag den 4. december 2013

Billed-beskrivelse: Vælg et af billederne og beskriv hvad I ser...... (når I skriver skal I sætte rigtigt komma :)) Post jeres beskrivelser her på bloggen.....

58 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    4. Grafittibillede af Clancy det første som fanger mit blik, er gasmasken. den sidder på et dyr/person, som har noget der ligner en skjorte på. den har hestehale. den er malet på en gul murstensvæg. i venstre side af billedet, er der en itu-revet plakat. på plakaten er der noget som ligner en reklame for en butik. dyret/personen på billedet, har en blomst i hånden. jeg tænker at det er meningen, at man ikke kan se om det er et dyr eller et menneske. det viser, at mennesket er blevet til et arbejdsdyr, som ikke tænker på naturen, men kun tænker på penge og dem selv.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Censuren raser i takt med Bodil. #stopcensurnu

      Blikfanget ligger øverst i billedet, i form af en afbildning af Kristus på korset. Bag ham og korset er der en mørk baggrund/himmel. Billedet virker forvirrende og det ser ud som om han hænger på himlen, for enden/bunden af korset begynder der at komme skyer og blå himmel til syne, derefter en horisont, beklædt i bjerge. Under disse ses en sø (et hav?), som på trods af stormens rasen ligger stille hen. Til sidst ses nederst i billedet, til venstre en skikkelse med et reb der er bundet til en båd, der ligger nederst til venstre.

      Slet
    2. fuck censur €//HOMIE\\€

      Slet
  3. på billedet ser man: en væg med grafitti. væggen er gul og blandt alle de ligegyldige grafittistreger ser man en mand iført gasmaske. han er sort hvid. der hænger også et halvt gult skilt. der er primært gule farver men der er klattet forskellige klistermærker og grafittistreger rundt omkring. hovedmotivet er gasmaskemanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. det er kraftedme ikke en mand...

      Slet
    2. det i ser som en hestehale og en rose så jeg som klatter fra andre motiver...

      Slet
  4. jeg ser et streetart motiv af en pige med gasmaske på og hestehale. I hånden har hun noget der kunne ligne en rose.
    Det ligner at det er malet på en væg og at der så er kommet et flyer eller reklame op ovenpå, men at det så er blevet revet ned så man kan se motivet.,

    SvarSlet
  5. På billedet er der en væg. Det er en murstensvæg med sandfarvede, gule mursten. På væggen er der malet en pige med sort og hvid spraymaling. Pigen har en gasmaske på, og det eneste man kan se af hendes ansigt er hendes øjne. Pigen er lavet med en teknik der hedder "stencil", hvor man maler efter hjemmelavede skabeloner, som lægges ovenpå hinanden og danner et billede. Pigen er placeret i højre side af billedet, mens der i venstre side er et ødelagt gult reklameskilt. I mellem pigen og reklameskiltet holder pigen en sommerfugl, som, i kontrast til det sort/hvide, er malet med rød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det supergodt Magnus! Næste gang skal du måske ligge lidt mere energi i din kreative og personlige beskrivelser. Din lidt opremsende stil kan være lidt i den modsatte retning af læsevenlig :). Du får dog fanget nogle gode ting og din ekspertise i street-art kan bestemt mærkes ;) Super godt arbejde!

      Slet
    2. Hej magnusjajaja.
      Fedt at du nævner den malerteknik, der er anvendt! Og godt spottet med sommerfuglens røde farve i kontrast til det sort/hvide.

      Slet
    3. "En teknik der hedder stencil! LOL

      Slet
  6. Tyngdekraften trækker kroppen ned, mens hænderne er naglet fast til korsets træ. Som i en anden verden beskuer Jesus-figuren det stille vand og holder øje med jorden, som er uden liv. Men ikke på en majestætisk måde. Ikke med hæder eller med magt. Med ydmyghed.
    En kontrast dominerer billedet. Mørket og lyset tegner en tydelig linje gennem maleriet, og skaber et spil, der hurtigt opfattes af beskueren. Jesus-figuren er det eneste oplyste på en mørk baggrund, hvorimod søen og de fjerntliggende bjerge står tydeligt frem.
    Varme dominerer billedet, på trods af at halvdelen af billedet har en sort baggrund. Alle farver har en snært at varme, og de gyldne farver giver et indtryk af en sen sommerdag og en solnedgang, der er på vej.
    Billedet er meget rummeligt og skaber en stor dybte. Både korset der nærmest strækker sig og hælder væk fra beskueren, men også det fredfyldte landskab der når helt hen til de lave bjerge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt arbejde! vi skulle bare ikke tolke :( men eller super fint!

      Slet
    2. GODT gået Signe! Super godt set!

      Slet
  7. Billedet med korset Jesus på korset - Sofie Wejse.

    Jeg ser: jeg Jesus Kristus på korset, som hænger udstrakt over jorden efter korsfæstelsen.
    Bag Jesus er farverne mørke hvor lyset kommer ovenfra. Da han hænger der udstrakt kigger han ned, ned på verden, dagligdagen som er tom og uden mennesker. Nede på jorden ser man en sø - hvor jeg straks for tanker om Jesu' følge hvor mange af dem var fiskere. og de er der ikke længere.
    Overgangen fra det mørke øverst til nederst i de lyse farver er stærk og med kraftig den er ikke særlig udtonende hvilken skaber en kæmpe kontrast. Jesus er forgrunden hvor hans kors' midter pæl leder ned til himlen og søen.

    Himelen som er mellem Jesus og søen er baggrunden, hvilket er atypisk, da midten oftes bruges til forgrunden, fx. Monalisa.

    Det er et meget varmt billedet da farvende det bliver brugt er: sort, en varm orange, varm sommer blå.

    SvarSlet
  8. Billedet med de to personer;
    På billedet ser vi to personer, en mand og en kvinde. Kvinden rækker et glas mod manden. I baggrunden er der bjerge, og en kirke i venstre side. Solen skinner på kirken. Personerne kunne begge godt ligne nogle fra overklassen, porcelænet ser dyrt ud, det samme gør deres beklædning. Beskuerenes øjne søger først hen mod karaflen med (formentlig) vand. Derefter ser man parret og resten af tingene på bordet, så baggrunden og til sidst rosenbusken bag kvinden. Kvinden tilbyder manden, hvad der ser ud til at være, et glas vin. Brugen af farve i baggrunden, på bordet og kvindens tøj er meget lys og sart, men billedet virker alligvel en smule mørkt, som om der er lagt et mørkt filter ind over billedet. Parret ser forelskede ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Flot Mie, gid jeg var lige så god til at skrive som dig <3<3

      Slet
  9. Jeg har valgt billede nr 2:
    På maleriet ser vi to mennesker (en mand og en kone) som sidder ved et bord og skal til at spise en middag. Manden sidder i mørkt tøj og ser ikke specielt glad ud. Kvinden har lyst tøj på og smiler. Baggrunden ser ud som Italien måske Toscana pga "toscanatræerne" bag manden. Man kan se på lyset at det er sent aften og sommertid.
    Bag kvinden er en stor rosenbusk, hendes tøj er meget lyst og hun ser meget glad ud sammenlignet med manden. Han er klædt i sort og hans kropsholdning får ham til at se meget træt, nærmest sur ud. Han har en stor ring på og hun har en stor gulddims i håret som indikerer en hvis velstand. Deres porcelænsstel ser heller ikke alt for billigt ud.
    Kvinden byder manden et glas vin selvom han har et glas vin stående foran sig. Hendes blik ser også ud som om hun forsøger at opmuntre manden, måske uden held.

    SvarSlet
    Svar
    1. kom igen niels....

      Slet
    2. Dårligt emne. Dårlig stil. Grimt billede. Dårligt navn. Grimme sko.

      Skriv om noget relevant. Såsom Bodil

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Primavera af Harald Slott-Møller.
    To personer sidder over for hinanden ved et opdækket bord i noget, som kunne ligne en italiensk sommeraften. En mand og en kvinde. Kvinden er i hvis sommerkjole og manden i jakkesæt. Kvinden smiler og rækker et glas med vin over mod manden, som ikke ser særligt begejstret ud. Hans hoved hviler på hans hånd.
    På det opdækkede bor er der en glasflaske med vand, en skål med salat og en tallerken med to halve citroner.
    Vandflasken er placeret i det gyldne snit. I vandflasken ses en forvrængning af en tallerken. Dette indikerer at billedet måske er noget andet end det umiddelbart ser ud til.
    Bag manden ses en kirke og bag kvinden et æbletræ. Kvinden nærmes lyser, ligesom kirken bag manden. Manden er derimod meget mørk, ligesom æbletræet bag kvinden.
    I baggrunden er et bjerglandskab med aftenhimmel og få skyer.
    Kvinden ser ud til at prøve at muntre manden op med vinen, som hun byder ham. Han har sit eget vinglas, men kvinden byder ham.
    Hvad der tilsyneladende ligner en aften mellem to mennesker er ved nærmere eftertanke en meget gammel fortælling.
    Som før nævnt er ses en forvrængning af en tallerken gennem vandglasset. Manden sidder med kirken bag sig; han repræsenterer det dydige og det fornuftige. Bag kvinden er et æbletræ. Hun rækker ham et rødvin. Hvad der ved første øjekast lignede en forårsaften i Italien, ligner ved nærmere eftertanke syndefaldet. Kvinden som slangen, der byder manden den forbudte frugt og manden som det kirkelige og dydige.
    Man kan mene om det hvad man vil, men efter min mening er kvinden en nødvendighed for vort samfundet. Den forbudte frugt må spises.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa bjarke! Det er da vidst ikke et æbletræ <3

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    3. Det er lidt for langt Bjarke...

      Slet
    4. jeg syntes det er ufornuftig at du antager at det er vin kvinden byder manden, i mine øjne ligner det at det er morgen, og at kvinder prøver at muntre ham op med en kop kaffe. Også kirken er en antagelse fordi der ikke er noget konkret bevis på at det er en kirke, intet kors eller noget. jeg syntes i det hele taget din analysering var ekstremt dårlig.

      Slet
  12. billedet viser et par der sidder på en restaurant/køkken el. en stue. Kvinden prøver at give manden en slat vin eller noget kaffe, men manden virker ikke særlig begejstret, han keder sig eller også er han sur over et eller andet. der er en meget flot baggrund, det ligner at de sidder foran et kæmpe billede. måltidet de spiser virker ikke særlig optimalt, det ser kedeligt ud. et par citroner, lidt vand og en skål med noget der ligner kål. baggrunden er en kæmpe horisont og en flot udsigt, med en flot kirke agtig bygning og en masse blomster træer. det ligener at det er et gammeldags billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du bruger et meget kedeligt og ikke særlig farverigt sprog. Desuden er dine iagttagelser dårlige og uinteressante.

      Slet
    2. Magnus, jeg synes at du skal tage og begrunde dine holdninger. Giv konstruktiv kritik i stedet for bare at sable folk ned. Hvis du ikke har noget pænt at sige, så lad være med mindre du bruger konstruktivitet og modtageren kan bruge det til at forbedre sig, frem for at få det dårligt med sig selv.

      Slet
    3. haterz gon' hate

      Slet
    4. jeg syntes egentlig at det er meget fint, og jeg havde let med at forstå hvad du mente med det.
      du har oversæt rosenbusken bag ved pigen, som garanteret ikke er der ved et uheld.

      Slet
  13. Uha, her har vi et par forelskede. Et par, der tydeligvis er utroligt forelskede. Et par der sidder en stue. Højst sandsynligt er billedet fra midten af 1900-tallet. Tøjet er formelt og således er stemning og inventaret. Porcelænet i blå blomst motivet, karaflen og flasken med vin viser at et måltid er just indenfor rækkevidde. Begge parter har et neutralt og dog utrolig udtryksfuld, udstråling. Vægmaleriet i baggrund viser et sydeuropæisk landsby landskab, med en hvidkalket kirke. Træet i baggrunden, på vægmaleriet, præger igen stemning i en sydeuropæisk retning. Frugterne på træet er modne hvilket siger os at baggrunds maleriet er malet i en sommerlig aftenstund eller morgenstund.

    SvarSlet
  14. Billede 2 (det med en pige der har gasmaske på)
    På billedet ses en pige iført gasmaske. Billedet er malet i sort/hvid og det er malet på en murstensmur. Pigen har et trist eller vemodigt udtryk i øjnene og hendes skuldre hænger af udmattelse. Det eneste med farve på billedet, er et rødt hjerte, der kommer ud af en ting pigen holder i sin hånd (måske en spraydåse?). Det ligner et råb om glæde, liv og kærlighed i en deprimeret verden.
    Billedet er malet i enkle træk, det kan derfor være svært at se, hvad der helt præcist er malet på billedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Super godt Sm, meget klart sprog og let at forstå ;) jubiii

      Slet
  15. Jesus. Man ser Jesus. Jesus er, i hænderne og fødderne, hængt på et kors af træ, som ser ud til at svæve i luften og vende med jesussiden nedad. Det hænger over en kyst, der med to mennesker og en robåd, ligger ud til det blå vand. På himlen lige over Jesus, i mellemgrunden, er skyerne meget mørke, men i baggrunden er det lyst og skyerne ser ud til at skille sig, og afsløre den blå himmel, som er over bjergene i baggrunden.

    SvarSlet
  16. På billedet ser man en mand på et kors, som nok skal forestille Jesus, som hænger ned mod jorden og alle verdenshave. Han selv er oppe i universet og har et spotlight på sig med guddommelige gyldne farver.Vi ser nogle bjerge og et hav med nogle både i. Derudover er der også nogle skyer med gyldne farver. Samt hvor det blå hav, viser hans renhed og renselse. Til slut viser den sorte farve både enden, men
    Billedets hovedmotiv er nok, at vise at Jesus ofrede sig til jorden og nu er ved at stige op til himmel, til sin far.
    I centrum af billede står slutningen af korset, som viser at han er på vej i himlen, som også er der det gyldne snit ligger.
    I baggrunden ser man et hav med nogle bjerge i samt nogle bjerge. I mellemgrunden ser man noget af himlen, samt en masse af de gyldne skyer. Hvor Jesus på korset ligger i forgrunden med alt det mørke, som jeg går ud fra er universet.
    Farverne spiller også en ret central rolle i forhold til de gyldne farver, som viser, at han er guddommelig, samt det sorte, som betyder ondskab, død og anger, men Jesus er omgivet af det gyldne hellige, som gør, at det ikke kan opsluge ham.
    Af Frederikke Wöhlk

    SvarSlet
  17. På billedet ser jeg to forelskede. Personerne i billedet er en mand og en kvinde, som sidder ved et bord. De to personerne sidder lige i det gyldnesnit, dvs. at det først der bliver lagt mærke til er kvinden og manden, det er altså dem der er i fokus.
    I centrum af billedet, rækker kvinden sin arm ind over bordet, med et glad rødvin i hånden, hun vil måske gerne have manden til at smage det. Manden sidder med sin hånd for øret, og låner sig ligesom op af bordet, han ser forelskede ud.
    De to kigger på hinanden, de kigger hinanden i øjnene. Kvinden er iført en fin, hvis, blomstrede kjole og hun har fint opsat hår. Manden er iført et fint jakkesæt.
    I baggrunden er der udsigt over nogle marker, og et stort hvidt hus, en kirke måske. Det ser meget idylisk ud i baggrunden, lidt sydeuropæisk, rødlige farver, måske er det ved solnedgang. Og så er farverne meget klare i forgrunden, hvor kvinden er helt hvid, ligesom bordet.
    Man har i hvert fald indtrykket af, at de to er meget forelskede og måske er på en først date, man kan i hvert fald ikke tyde nogen vielsesring på manden højre hånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du beskriver billedet rigtig godt! man ville kunne se det hele for sig, selvom man ikke havde set billedet før! GODT ARBEJDE ANNEG

      Slet
    2. #paspå analysen>:(

      Slet
  18. Billede No. 3.

    Billedet er et street-art og forestiller en person med en gasmaske. Personen er malet i sort og hvid, mens baggrunden og omgivelserne er i farver. Personen med gasmaske ligger på det gyldne snit.


    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
  19. Billede 1, billedet af Jesus på korset
    Billedet viser:
    På billedet ser jeg Jesus hænge på korset. Han er øverst på billedet, som om han er i himmelen. Under ham er der vand og en båd. Der er et "spotlight" på Jesus.
    Hovedmotivet: Jeg går ud fra, at Jesus er hovedmotivet på dette billede, da det er ham jeg lagde først mærke til på billedet. Jesus på korset er tegnet/malet i nærheden af det gyldne snit, men dog ikke i midten - i midten er overgangen mellem himmel og jord/vand.
    Personer/ting i billedet:
    Jeg er overbevist om, at det er Jesus der hænger på korset, og at han er i himlen og ser ned på Jorden. I vandet er en båd. Det er lyse og rare farver på Jorden, hvor imod det sorte i billedet giver en mere mørk og dyster stemning.
    Forgrund, mellemgrund, baggrund:
    forgrund: Jesus
    mellemgrund: vand og både
    baggrund: skyer og himmel
    - Helene

    SvarSlet
  20. På billedet ser man: Et stort kors, hvor jesus hænger på. Der er en lille båd i noget vand, der er under korset. Der er meget sort og dystert oppe bag korset, men på selve korset og Jesus, er det som om at der er et spotlight, så det er det første jeg lægger mærke til. Han lyser sådan op, som noget rigtig guddommeligt og jeg synes ikke at man ser på det, som noget "farligt", det synes jeg nemlig man gør ved den mørke baggrund. Nede ved båden og vandet, er farverne mere naturlige, som i at der er blåt og brunt, og farverne ser bare mere naturlige ud, og det er også et naturligt lys, i forhold til oppe på korset.

    Forgrund:Jesus
    Mellemgrund: Vandet og båden
    Baggrund: Den lyse himmel

    - Felicia Kasa

    SvarSlet
  21. Primavera:
    Hovedmotivet forestiller en mand og en kvinde som sidder og spiser mad. De sidder ved et bord og har pænt tøj på. Kvinden har en rød perlekæde på og et hårspænde i håret. Hendes hår er sat op og hun har en hvid kjole med blålige blomster på. Manden har en sort jakke og en hvid skjorte på, på hans lillefinger sidder der en ring – symboliserer rigdom? Han kigger betaget på kvinden og hun smiler til ham, men det er som om, at hun skjuler noget. Deres tallerkener på bordet er tomme, der er en skål med salat, nogle citroner, noget brød, en flaske vin, en karaffel med vand. De kigger hinanden i øjnene, og kvinden rækker sit glas med vin til manden, som om hun frister ham. I baggrunden er der nogle bjerge. I mellemgrunden er der en kirke (placeret bagved manden), lige bagved bordet er der en hvid busk, og så er der en æblebusk (placeret bagved kvinden), lyset giver et indtryk af, at det er aften. Ser man godt efter er der et gelænder bag dem, de må altså sidde på en slags altan.

    SvarSlet
    Svar
    1. VIrkelig dejligt detaljeret <3 #paspå analysen!

      Slet
    2. Virkelig god beskrivelse af billedet, man kan se billedet ud fra din beskrivelse helt til mindste detalje.
      Billedet har nok en hentydning til syndefaldet og Adam og Eva :)
      Godt arbejde! Very Nice! :D

      Slet
  22. Det tredje billede:

    På motivet ser vi et ungt par bænket til et bord. De er begge i fint tøj, manden bærer klassisk sort og hvidt og kvinden en lang fin silkekjole. På bordet står noget der ligner en forret placeret. Det unge par befinder sig med et smukt bakkelandskab bag sig, som vel nærmest leder ens tanker hen på en sensommeraften i syden.
    Det er tydeligt, at kvinden ser ud til at more sig væsentligt mere end manden. Hun rækker ham et glas rødvin, trods manden har sit eget. Med hånden som støtte for hovedet, gør han ikke mine til at tage imod glasset.//CLINT

    SvarSlet
    Svar
    1. deet dope-art €//Homie\\€

      Slet
  23. Grafittibillede. det første som fanger mit blik, er gasmasken. den sidder på et dyr/person, som har noget der ligner en skjorte på. den har hestehale. den er malet på en gul murstensvæg. i venstre side af billedet, er der en itu-revet plakat. på plakaten er der noget som ligner en reklame for en butik. dyret/personen på billedet, har en blomst i hånden. jeg tænker at det er meningen, at man ikke kan se om det er et dyr eller et menneske. det viser, at mennesket er blevet til et arbejdsdyr, som ikke tænker på naturen, men kun tænker på penge og dem selv.

    SvarSlet
  24. Billedet af Jesus

    Iagttagelse og analyse:
    Der er en mand på et kors, formentlig Jesus. Under ham er der noget vand og nogle bjerge. Han hænger ligesom oppe i himlen og kigger ned på det der er under ham. Vi ser billedet oppefra og ned, vi er ligesom over hovedet på Jesus. Der er meget dybde i billedet. Jesus på korset - mega symbol! Havet er et interessant element i billedet da man mente at Jesus kunne gå på vandet, og mange af hans disciple var fiskere. Det første man ser på billedet er de lyserøde/rosa skyer som er lige mellem havet og den mørke himmel som Jesus “hænger” på. Dernæst flytter ens øjne sig op til korset og Jesus. Korset skaber en slags symmetri og dybde i billedet - også selv billedet ikke er helt 100% symmetrisk. Der er nogle meget enkle former i billedet. Jesus og korset er meget vertikal og skaber ligesom en lodret linje ned gennem billedet, men landskabet under ham er meget horisontalt. Desuden så bliver der lysere og lysere ude i horisonten.

    Fortolkning:
    Jesus hænger ovenover os og kigger ned på os - passer på os. Men det er meget interessant at deroppe hvor Jesus er, er der helt sort, og så bliver der lysere og lysere jo længere ned i ‘vores verden’ man kommer. Men på den anden side - hvis billedet udelukkende skulle vise at Jesus er den gode og passer på os, så burde der vel mere mørkt nede på jorden og lyst oppe ved ham, som så ville bevæge sig ned på jorden.

    SvarSlet
  25. Christ Of Saint John. billedet er set ud fra to perspektiver. menneskets perspektiv og guds perspektiv. jesus, som er i midten, er overgangen fra guds verden, til menneskenes verden. korset og jesus former en omvendt trekant, som symboliserer, fader, sønnen, og helligånden. perspektivering: billedet er set i normal perspektiv, og fugleperspektiv. billedet er fyldt med varme farver. der er meget kontrast mellem de gyldne varme farver,og den helt sorte baggrund.

    SvarSlet
  26. jesus svæver som en skytsengel over skibet i det vilde hav, han og skibet er placeret i midten. lyset skinner fra højre side, men billedet viser en solopgang i venstre side jesus er hævet over både mand og sky og viser at selvom om han er dimiteret fra jorden, lider han stadig for menneskeheden. han er belyst, baggrunden er helt sort. det viser hans gudommelighed. et nøgle er vist i skyernes mur, det viser at mennesket har adgang til himmeriget, og de har mulighed for at kontakte ham.
    -viktor og alexander

    SvarSlet